About us

Diyarbakır Müze Müdürlüğünün Kapasitesini Kültürlerarası Diyalog ile Güçlendirme Projesi

Proje Genel Amacı: Diyarbakır Müzesinin yönetimsel kapasitesini artırmak ve Avrupa ülkeleri ve Türkiye’de kültürlerarası diyalog yoluyla  sivil toplum içinde rolünü güçlendirmektir.

Proje Özel Amaçları :

Diyarbakır Müzesinin operasyonel, kurumsal ve yönetimsel kapasitesinin artırılmasıyla hizmetlerinin geliştirilmesi,

Kültürel,  tarihsel ve doğal kaynakların sürdürülebilirliği ve korunmasına ilişkin toplumda katılımcılığın cesaretlendirilmesi ve farkındalığın artırılması

Uluslararası network (iş ağları) ve uzun vadeli işbirlikleri sayesinde müze yönetimi konusunda yenilikçi yaklaşımların benimsenmesi ve ortaklıkların kurulması ve geliştirilmesi

Hedef Gruplar:

Diyarbakır, Mardin, Batman  Şanlıurfa, Malatya, Elazığ ve Adıyaman Müzeleri çalışanları ve gönüllüler (toplam 25 kişi);

Diyarbakır ve Londra’daki okul öğrencileri (96 öğrenci) ;

Projede Rolü olan Paydaşlar:

Diyarbakır Milli Eğitim Müdürlüğü
Diyarbakır Tabiat Varlıklarını ve Kültürel Değerlerini Koruma ve Yaşatma Derneği,
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Kültür Müdürlüğü,
Dicle Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi,
Diyarbakır Kültür İl Müdürlüğü,
Yıldız Teknik Üniversitesi ve
ÇEKÜL Vakfı.

Proje Ortakları:
 Victoria ve Albert Müzesi (V&A)  http://www.vam.ac.uk/

Ana Faaliyetler :

Müze Yönetimi Eğitimleri: 5 modülden oluşacak ve 5 günü kapsayan eğitim, 14 Diyarbakır Müze çalışanına, 10 bölge müzeleri çalışanlarına ve 5 müze gönüllülerine olmak üzere toplam 25 kişiye verilecektir.

Müze Yönetimi El kitabı: Yaklaşık 200 sayfadan oluşacak el kitaplarından 500 adet basılacaktır ve ilgili kurum ve kuruluşlara dağıtılacaktır.

6 günü kapsayan Londra’ya teknik gezi: toplam 7 müze çalışanını kapsayacak teknik gezi programında 4 müze (Londra Müzesi, Hackney Müzesi, Çocuk Müzesi ve V&A South Kensington Müzeleri) gezilerek  aşağıdaki alanlarda eğitim alınacaktır

Müze yönetimi,
Yönetişim,
Koleksiyon,
Eğitim,
Tanıtım ve Pazarlama,
Sergi
Eğitici Eğitimi: 1 günlük 12 müze çalışanı/gönüllüsü ile 16 çocuğu kapsayan pilot katılımcı bir çalıştay yapılacaktır. Daha sonraki 4 gün boyunca ilk çalıştaya katılan 12 müze çalışanı/gönüllüsü her çalıştaya Suriçi semtinin okullarından katılan 16 çocuk ile ilk aldıkları eğitimin uygulamasını yapacaktır. Londra’dan katılan iki eğitmenin gözetiminde yapılan bu eğitimlerde sözlü tarih, fotoğraf, medya, görsel ve el sanatları yoluyla çocukların kente dair aidiyet duygusu ve kültürel mirası algıları çalışılacaktır. Bu çalışmanın sonucunda çocukların bireysel ve ortak çalışmaları hem ‘Suriçi çocukları’ sergisinde gösterilecek hem de kişisel portfolyoları oluşturulacaktır
Diyarbakır’da Çocuk Sergisi: Teması kente dair aidiyet duygusu olan hem Diyarbakır’daki 1 aylık çocuk çalışmasının sonuçları hem de Londra’da yapılan bir aylık çocuk çalışmalarının sonuçları Diyarbakır’da düzenlenen bir sergide gösterilecektir..
Londra’da Çocuk Eğitim Projesi: Yüksek oranlarda Türk çocuklarının okuduğu okullarda, Diyarbakır’da yürütülen çalışmanın bir benzeri 16 çocuk ile Londra’da yürütülecektir. Türk ve İngiliz çocukların etkileşimi ile yapılan bu çalışmanın sonuçları Türk/İngiliz Toplum Merkezlerinde ve V&A web sitesinde gösterilecektir.
Tanıtım Materyalleri ve Etkinlikler: Projenin başında ve sonunda gerçekleştirilecek olan serginin açılışında  2 adet basın toplantısı yapılacak, 200 adet tanıtım posteri, 1000 adet tanıtım broşürleri basılacaktır. Çocuk çalışması belgesel film olarak sergi için hazırlanacak, Londra ve Diyarbakır’daki çocuk çalışmaları V&A web sitesinde gösterilecektir.
Projesini Süresi: 10 Ay

Proje Resmi Başlangıç Tarihi: 01.11.2011
Proje Bütçesi:  99.774,66 Avro
AB Katkısı: 79.819,73 Avro
Diyarbakır Müze Müdürlüğü Katkısı: 19.954,93 Avro  
 

Yukarı

A wonderful serenity has taken possession of my entire soul, like these sweet mornings of spring which I enjoy with my whole heart. I am alone, and feel the charm of existence in this spot, which was created for the bliss of souls like mine.

I am so happy, my dear friend, so absorbed in the exquisite sense of mere tranquil existence, that I neglect my talents. I should be incapable of drawing a single stroke at the present moment; and yet I feel that I never was a greater artist than now.

When, while the lovely valley teems with vapour around me, and the meridian sun strikes the upper surface of the impenetrable foliage of my trees, and but a few stray gleams steal into the inner sanctuary, I throw myself down among the tall grass by the trickling stream; and, as I lie close to the earth, a thousand unknown plants are noticed by me: when I hear the buzz of the little world among the stalks, and grow familiar with the countless indescribable forms of the insects and flies, then I feel the presence of the Almighty, who formed us in his own image.

Duis dictum tristique lacus, id placerat dolor lobortis sed. In nulla lorem, accumsan sed mollis eu, dapibus non sapien. Curabitur eu adipiscing ipsum. Mauris ut dui turpis, vel iaculis est. Morbi molestie fermentum sem quis ultricies. Mauris ac lacinia sapien. Fusce ut enim libero, vitae venenatis arcu. Cras viverra, libero a fringilla gravida, dolor enim cursus turpis, id sodales sem justo sit amet lectus. Fusce ut arcu eu metus lacinia commodo. Proin cursus ornare turpis, et faucibus ipsum egestas ut. Maecenas aliquam suscipit ante non consectetur. Etiam quis metus a dolor vehicula scelerisque.

Nam elementum consequat bibendum. Suspendisse id semper odio. Sed nec leo vel ligula cursus aliquet a nec nulla. Sed eu nulla quam. Etiam quis est ut sapien volutpat vulputate. Cras in purus quis sapien aliquam viverra et volutpat ligula. Vestibulum condimentum ultricies pharetra. Etiam dapibus cursus ligula quis iaculis. Mauris pellentesque dui quis mi fermentum elementum sodales libero consequat. Duis eu elit et dui varius bibendum. Sed interdum nisl in ante sollicitudin id facilisis tortor ullamcorper. Etiam scelerisque leo vel elit venenatis nec condimentum ipsum molestie. In hac habitasse platea dictumst. Sed quis nulla et nibh aliquam cursus vitae quis enim. Maecenas eget risus turpis.